Dacă şi-ar pune în practică apucăturile de gameri, dintr-acelea speculate şi de marketingul lui Microsoft Vista, graficienii, editorii şi fotografii din întreaga lume ar putea realiza o spirală digitală de integrare a unei noi suite Adobe luna viitoare. „Creative Suite 3” va stârni ceva agitaţie prin birourile creativilor şi îi va ispiti pe mulţi să încerce variante de probă sau, precum chiar fructul oprit, versiuni piratate.
Popularitatea aplicaţiilor Photoshop, Dreamweaver şi Flash, reunite de ceva timp sub aceeaşi umbrelă Adobe, îi împinge pe reprezentanţii companiei să numească lansarea noii suite grafice cel mai important moment din istoria de 25 de ani.
De mai mult timp, Adobe dezvoltă o strategie de a-şi lărgi publicul de bază, un exemplu recent fiind şi anunţatul Photoshop Online. „Creative Suite 3” include facilităţi menite să integreze conţinutul multimedia în site-uri web sau pe telefoane mobile. Aplicaţia de redare Flash este folosită de pildă pe YouTube, pe Myspace şi pe multe alte platforme video online. Prin urmare, aşa cum putem înţelege din comunicatul de presă, principala orientare a noii suite este către dezvoltarea şi distribuirea de material video mobil.
Noua suită va fi disponibilă în şase variante, preţurile americane oscilând între 1599 USD şi 2499 USD. Un lucru de apreciat este că utilizatorii îşi vor putea actualiza individual fiecare dintre cele 13 programe incluse: Photoshop CS3, Illustrator CS3, Flash CS3 Professional, Dreamweaver CS3, Adobe Premiere Pro CS3 şi After Effects CS3.
Preţurile piperate comparativ cu ale altor aplicaţii sunt protejate în special de tipul de client Adobe. De regulă, acesta are buzunarul larg, fiind un buzunar corporate, şi mână largă în a cheltui bani proveniţi în special din fructificarea bugetelor de promovare. Aceasta pare a fi şi părerea executivului Bruce Chizen, preluată de Associated Press conform căreia, clienţii Adobe nu sunt sensibili la preţ, ci urmăresc să fie tot mai productivi prin utilizarea unei aplicaţii. Aceştia ar plăti pentru un produs valoros la fel cum producătorul le-ar oferi inovaţia pentru a-i ajuta să devină eficienţi şi creativi.
Variantele rulează şi pe Windows Vista şi pe noile Mac-uri cu procesoare Intel.
Gene Munster, analist de la „Piper Jaffray” citat de „USA Today” preconizează şase luni de zile fericite pentru Adobe. Statistic, 35% dintre clienţii companiei aleg să îţi actualizeze produsele cu ocazia fiecărei noi versiuni. Prin urmare, Adobe are de muls o grămadă de bani de la graficieni, fotografi şi editori video, artişti de print, web, conţinut mobil sau film etc.
Compania Adobe a fost fondată în 1982, iar în 2005 şi-a cumpărat cu aproximativ 3,4 miliarde de dolari un concurent important, respectiv Macromedia, cu care se întâlnise de mai multe ori prin tribunale dispuntându-şi patente.