Cel mai nou studiu ExactTarget mi-a indicat această temă de blog. Mi-a plăcut din prima subiectul și m-am decis asupra unei serii de articole. Pentru început, newsletterul – cel mai vechi instrument online de promovare directă a noilor oferte, dar și cel mai eficient, după părerea mea.
Prin newsletter, compania controlează integral forma mesajului, conținutul său și ar trebui să poată profila cât mai bine baza de distribuție. Totuși, avem de-a face frecvent cu dezabonări.
De ce apasă lumea pe Unsubscribe?
Să presupunem că relația dintre companie și abonat începe cu SUBMIT apăsat în fața formularului online. Pictiseala, indiferența consumatorului sau ieșirile în decor ale companei pot distruge relația electronică. Înainte de a stabili vinovatul, trebuie înțelegem ce face un abonat când nu mai crede în newsletter. Cel mai bine pentru companie ar fi să apese Unsubscribe, iar lucrurile să devină clare pentru ambele părți. Dar, ca și în viață, unii se complac în situații fără ieșire cu suferințe pentru ambele părți.
Formularul de Unsubscribe trebuie pus la vedere, iar procedura în sine să fie cât mai simplă. Trebuie împiedicată situațiile în care abonatul marchează mesajul ca SPAM/JUNK sau mai rău adaugă filtre restrictive în aplicația de email, care pot afecta mai mulți destinatari. Verificați constant ce se întâmplă cu abonații care nu deschid emailurile și nici nu generează mesaje de eroare bounce. Cauzele pot fi mai rele decât un titlu/subiect neinteresant. Evitați listarea drept generator de SPAM, precum și fabricarea nedorită a unei imagini greșite.
Frecvența prea mare a newsletterelor constituie principala cauză a dezabonărilor. 54% dintre cei care au apăsat butonul de Unsubscribe au penalizat insistența. Bineînțeles că irelevanța și repetiția mesajelor pot fi resimțite similar. Prin urmare, relaxați serverul, insistați asupra unor mesaje mai bune și dați posibilitatea abonaților de-a bifa pentru comunicări mai rare și pe teme nișate, decât să îi pierdeți de tot în urma unui bombardament insistent cu informații globale.
Mâine voi trata și relația cu fanii (like-rii) paginilor de pe Facebook. Stay Tuned!
Sursa: Statisticile sunt preluate din cel de-al 8-lea studiu ExactTarget , The Social Break-Up.
Social Break-Up: De ce apasă lumea pe Unsubscribe? 54% penalizeaza insistenta, dar restul? http://bit.ly/gduytm
RT @ionutparaschiv: Social Break-Up: De ce apasă lumea pe Unsubscribe? 54% penalizeaza insistenta, dar restul? http://bit.ly/gduytm
Foarte interesant studiul.